• Lucid Dreaming - Dream Views




    Results 1 to 19 of 19
    1. #1
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64

      Tonight's Rocket Launch

      I'm bored as shit. But I just watched the rocket blast off and it was cool as hell, I love watching them but this was the first night launch I've seen. Apparently you could see it as far south and across the state as Port Charlotte! So, who else saw the rocket take off tonight? And who doesn't give a shit?

    2. #2
      BICYCLE RIGHTS Catbus's Avatar
      Join Date
      Aug 2008
      LD Count
      thou, yea?
      Gender
      Location
      occupied east tennessee
      Posts
      1,517
      Likes
      95
      DJ Entries
      4
      Wheres Port Charlotte? Not that I give a shit or anything...

    3. #3
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64
      It's a little hellhole on the southwest-ish coast of Florida, all the way across the state and down quite a bit from Cape Canaveral. I knew you could hear the sonic boom there, but I didn't know you could see the freaking shuttle!

    4. #4
      Member Achievements:
      1000 Hall Points Veteran First Class
      John11's Avatar
      Join Date
      Oct 2008
      Gender
      Posts
      509
      Likes
      33
      I watched it too and I had thought about posting about it. This was actually the first shuttle launch I had watched live and it was very awe inspiring. I have been really interested in space and the universe since I was in second grade. The only books I would read then were about the planets and the solar system.

      I really hope we land a man on Mars in my lifetime. I always hear talk about it, but it always seems to be only talk.

    5. #5
      Rotaredom Howie's Avatar
      Join Date
      Dec 2003
      Gender
      Location
      Undisclosed location
      Posts
      10,272
      Likes
      24

      All systems go

      Oh good. All went well. The last I new they were 70% go.
      I know they were taking A LOT of stuff up there for what will be 6 astronauts now I think.
      It amazes me the amount of fuel that entire launch uses. Awesome.

    6. #6
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64
      Quote Originally Posted by John11 View Post
      I watched it too and I had thought about posting about it. This was actually the first shuttle launch I had watched live and it was very awe inspiring. I have been really interested in space and the universe since I was in second grade. The only books I would read then were about the planets and the solar system.

      I really hope we land a man on Mars in my lifetime. I always hear talk about it, but it always seems to be only talk.
      Yea, space is pretty damn awesome. I remember being so interested in space and astronomy when I was younger... I still like hearing about it, but I rarely read about it. Watching the rockets launch is like a link to the past

      How bright was it? I couldn't look directly at it at first, it hurt my eyes! Looked just like a mini sun rising. Then it crossed the (nearly?) full moon, that was just the coolest thing ever. I started kicking myself for not bringing my camera down!!! !

    7. #7
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64
      Quote Originally Posted by Howie View Post
      Oh good. All went well. The last I new they were 70% go.
      I know they were taking A LOT of stuff up there for what will be 6 astronauts now I think.
      It amazes me the amount of fuel that entire launch uses. Awesome.
      Haha, at one point it's arc started to level off and I was like, "Oh my... is it falling?" haha! But I guess they got up alright. The 70% chance is one of the reasons I haven't gone to see one in person... it's just too far of a drive when they always say they might postpone

      It definitely must use a ton of fuel. I'm far enough away and I still couldn't look directly at it at first. That thing is bright as hell! And HUGE!

    8. #8
      Rotaredom Howie's Avatar
      Join Date
      Dec 2003
      Gender
      Location
      Undisclosed location
      Posts
      10,272
      Likes
      24
      Wooo!!!
      You mean that you actually seen it in person? That is very cool I'll bet. I don't know why I just thought you had meant you wathced it on TV or something.

    9. #9
      Member Achievements:
      1000 Hall Points Veteran First Class
      John11's Avatar
      Join Date
      Oct 2008
      Gender
      Posts
      509
      Likes
      33
      Quote Originally Posted by Shift View Post
      Yea, space is pretty damn awesome. I remember being so interested in space and astronomy when I was younger... I still like hearing about it, but I rarely read about it. Watching the rockets launch is like a link to the past

      How bright was it? I couldn't look directly at it at first, it hurt my eyes! Looked just like a mini sun rising. Then it crossed the (nearly?) full moon, that was just the coolest thing ever. I started kicking myself for not bringing my camera down!!! !
      Wow! I didn't realize you were actually there! I am extremely jealous. I live in Texas so maybe one day I'll make it to Houston to see a shuttle launch.

      Full moon was yesterday btw. So yes, nearly full moon.

    10. #10
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64
      Quote Originally Posted by Howie View Post
      Wooo!!!
      You mean that you actually seen it in person? That is very cool I'll bet. I don't know why I just thought you had meant you wathced it on TV or something.
      Oooh no. All I have to do is raise my blinds! I went outside though, it's so nice out tonight Like I said, you can see it all the way across the state to the north and south. But from where I am the only reason it's difficult to see with the naked eye is because it's so bright!

    11. #11
      BICYCLE RIGHTS Catbus's Avatar
      Join Date
      Aug 2008
      LD Count
      thou, yea?
      Gender
      Location
      occupied east tennessee
      Posts
      1,517
      Likes
      95
      DJ Entries
      4
      Quote Originally Posted by Shift View Post
      It's a little hellhole on the southwest-ish coast of Florida, all the way across the state and down quite a bit from Cape Canaveral. I knew you could hear the sonic boom there, but I didn't know you could see the freaking shuttle!
      Damn, I was hoping that my Charlotte had a port. I don't even think that Charlotte is near the ocean, I've never really been there though. I wouldn't even be able to see it anyway.

    12. #12
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64
      Quote Originally Posted by John11 View Post
      Wow! I didn't realize you were actually there! I am extremely jealous. I live in Texas so maybe one day I'll make it to Houston to see a shuttle launch.

      Full moon was yesterday btw. So yes, nearly full moon.
      Well I wasn't THERE, but I could see it easily from where I am. If you ever want to see one and can't make it up close, pretty much anywhere in the state will let you see it (at night at least). You can probably see it from anywhere in central Florida when it launches during the day.

    13. #13
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64
      Quote Originally Posted by CatBus View Post
      Damn, I was hoping that my Charlotte had a port. I don't even think that Charlotte is near the ocean, I've never really been there though. I wouldn't even be able to see it anyway.
      Charlotte NC? My dad lives there, I've spent a large amount of my life in Charlotte No port, though, sadly It's way on the west side of the state.

    14. #14
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64
      Shuttle Launch!!!

      Can't believe it was so long since the last one. I couldn't see the boosters or anything this time, I guess it was just too light out. Next time I'm taking my camera, 400mm will be infinitely better than the jittery crap that I took tonight

    15. #15
      "O" will suffice. Achievements:
      1 year registered Made lots of Friends on DV Referrer Gold Veteran First Class Populated Wall Tagger First Class 25000 Hall Points Vivid Dream Journal
      Oneironaut Zero's Avatar
      Join Date
      Apr 2005
      LD Count
      20+ Years Worth
      Gender
      Location
      Central Florida
      Posts
      16,084
      Likes
      4025
      DJ Entries
      149
      Damn, I missed it this time. I've made a few threads about shuttle launches, and was actually going to go down to the cape and watch this one, but they kept pushing the date back (I only live like 30 miles from Canaveral). They are talking about extending the program through 2010, so a bunch of us are probably going to go out to the Cape to watch the next one, if it takes off at a decent time.
      http://i.imgur.com/Ke7qCcF.jpg
      (Or see the very best of my journal entries @ dreamwalkerchronicles.blogspot)

    16. #16
      Banned
      Join Date
      Dec 2003
      Gender
      Posts
      1,908
      Likes
      16
      Damn I can't believe you missed it. How is that possible? They launch right from your freaking backyard... lol. Does anyone know whats the purpose of this launch? Did they already launch the Kepler telescope?

    17. #17
      "O" will suffice. Achievements:
      1 year registered Made lots of Friends on DV Referrer Gold Veteran First Class Populated Wall Tagger First Class 25000 Hall Points Vivid Dream Journal
      Oneironaut Zero's Avatar
      Join Date
      Apr 2005
      LD Count
      20+ Years Worth
      Gender
      Location
      Central Florida
      Posts
      16,084
      Likes
      4025
      DJ Entries
      149
      Quote Originally Posted by ShadowNightWing View Post
      Damn I can't believe you missed it. How is that possible? They launch right from your freaking backyard... lol.
      Rofl. Yeah, I know. A friend of mine was having a party, so we were all out back getting drunk and playing games, and his backyard faces in the opposite direction. None of us were even thinking about the launch at the time. Haha.
      http://i.imgur.com/Ke7qCcF.jpg
      (Or see the very best of my journal entries @ dreamwalkerchronicles.blogspot)

    18. #18
      Banned
      Join Date
      Mar 2008
      Posts
      4,904
      Likes
      64
      Quote Originally Posted by Oneironaut View Post
      Rofl. Yeah, I know. A friend of mine was having a party, so we were all out back getting drunk and playing games, and his backyard faces in the opposite direction. None of us were even thinking about the launch at the time. Haha.
      Ah, damn. Next time make it a launch party

    19. #19
      ᏐrᏍ ᎢmᎹᏂᏍ Achievements:
      Referrer Silver Created Dream Journal Veteran First Class Tagger First Class 5000 Hall Points
      drmrgrl's Avatar
      Join Date
      Mar 2008
      LD Count
      30
      Gender
      Location
      Colorado Springs, CO
      Posts
      250
      Likes
      2
      DJ Entries
      14
      i didnt even know there was a rocket launching

      where is it going?

      Adopted By: Luminous


      Party Time!

    Bookmarks

    Posting Permissions

    • You may not post new threads
    • You may not post replies
    • You may not post attachments
    • You may not edit your posts
    •